Ett väldigt spännande projekt startade när jag kom i kontakt med Johannes Landqvist Bark på Aspvikens Maskin AB. Johannes hade redan en hemsida men kände att de ville ta den till nästa nivå. De ville framförallt framhäva och strukturera upp sina två verksamheter, markentreprenad och maskinförsäljning, på ett bra och överskådligt sätt. Utöver detta ville de se över så att all information och tjänster/produkter var aktuella.

Vi löste uppdelningen mellan de olika verksamheterna genom att direkt på förstasidan få välja vilken verksamhet man var intresserad av, markentreprenad eller maskinförsäljningen. På så sätt får vardera verksamhet sin egna yta och möjlighet att informera om dessa områden utan att det blandas ihop med varandra.

För att förenkla deras offertförfrågningar lade vi till ett offertformulär med de frågor de behöver ha svar på för att ge en så korrekt offert som möjligt. Smidigt, snyggt och tidsbesparande!

För att stärka deras varumärke och rykte adderade vi även ett antal recensioner från några av deras tidigare kunder. Ett perfekt sätt för att övertyga deras besökare att de gör ett väl utfört jobb och håller det de lovar. Det är på det här sättet man verkligen utnyttjar en hemsidas potential, hemsidan är din 24/7-säljare

Just recensioner skulle jag säga är något många kan och bör jobba mer med. Var inte rädd för att be dina kunder om recensioner, de allra flesta har inget emot att ge dig det, de vet bara inte att du vill det för att du inte ställt frågan.

Slutresultatet är något både jag och Johannes blev riktigt nöjda med och nu har de en hemsida de kan växa med i flera år framöver.

Se hemsidan här: https://www.aspvikensmaskin.se

//Adam Gyllenbreider